Çocuklarda Kemik Gelişimi İçin Kalsiyum ve Fiziksel Aktivitenin Önemi Nedir?

Kalsiyum ömür boyu dimdik durabilmek için en temel ihtiyacımız. Çünkü kemiklerimizin büyük bir bölümünün yapısını oluşturuyor.

Türkiye'de çok yaygın olarak gördüğümüz diş çürüklerinin çok büyük bir bölümünün kalsiyum eksikliğinden kaynaklandığını biliyor musunuz?
Sütten gelen yoğun kalsiyumun kemikler için daha da faydalıolabilmesini 2 faktör etkiliyor: Bunlardan biri yeteri kadar D vitamini almak.

D vitamini kaynakları oldukça sınırlı olmakla beraber zenginleştirilmiş besinlerde, örneğin kakao karışımı gibi vitamin ve mineral içeren ürünlerde bulunuyor. Bunun için siz annelere tavsiyem; Yeni formülü Opti-start ile 1 bardak Nesquik'li süt...İkinci faktör ise fiziksel aktivite. Süt içmenin yanında mutlaka darbeli bir spor yapmak gerekiyor.

Bu tempolu yürüyüş yapmak, ip atlamak ya da koşmak olabilir. O yüzden aktif olmak, koşup oynamak çocuklar için bir seçenek değil, onların büyümesini ve gelişmesini destekleyen en önemli etkinlik.

Güzel havalarda, çocuğunuzla beraber sütlerinizi doldurun ve karşılıklı için. Sonra da sabah yürüyüşüne ya da parka çıkın ki hem yaptığınız aktiviteyle kalsiyum kemiklere yerleşsin, hem de güneşten faydalanın.