Çocuğumuz İçin Sağlıklı Beslenme ve Oyunu Nasıl Bir Araya Getirebiliriz?

Çocuklarımız  pek çok şeyi oyun oynayarak öğreniyor. Sağlıklı beslenme de aslında oyunlarla pekiştirilebilir. Yalnız dikkat etmemiz gereken nokta, yemek yemeyi oyuna çevirmemek.

Çocuklarımıza yemeğin sofrada bizimle beraber yenmesi gerektiğini anlatmalıyız. Ama sofranın TV izlemek için bir alan değil, tüm ailenin keyifli sohbetler ettiği bir buluşma noktası olduğunu unutmamalıyız.

Sağlıklı beslenme oyunlarına dönersek; mesela tabağımızı 4 yapraklı yonca gibi düşünelim ve 4 temel besin grubundan da her öğün yiyelim. Yani tahıllar, sebze- meyveler, süt ve süt ürünleri et,yumurta ve kurubaklagiller. Beslenme alışkanlıklarımız için önem taşıyan bu öneriyi çocukların kendi tabaklarını hazırlarken besin gruplarını öğrenecekleri bir oyun haline getirebiliriz.

Rengarenk beslenmek sağlık için çok önemlidir. Çocuklar 5 yaşından itibaren "tabaklarında gökkuşağı yaratma" fikrini anlayabilir. Bunu bir oyuna çevirerek çocuğunuzu her gün farklı renklerde sebze ve meyveleri yemeleri için heveslendirebilirsiniz.

Yemekleri hazırlarken çocuklarınızdan yardım alın. Sofrayı kursunlar, salata malzemelerini elleriyle koparmaya yardımcı olsunlar, yemeklere koyduğunuz suyu ya da sosları onlar ölçsünler. Emin olun beraber hazırladığınız yemekleri çok daha büyük bir iştahla yiyecekler!