• Biz anneler çocuklarımızı küçük süper kahramanlar gibi görürüz. Yaptıkları her şey, söyledikleri her şaşırtıcı cümle adeta bir mucize gibi gelir. Okulda gösterdikleri başarı da en büyük gurur kaynağımızdır. Peki onları okul gününe yeterince iyi hazırladığımızdan emin miyiz?

    Bunun en en önemli şartı tabii ki besleyici bir kahvaltı.

    Akşam son yemeğimizden sonra ortalama 12-16 saatlik bir açlık yaşıyoruz. Bu süre boyunca nasıl olsa uyuyoruz, enerji sarfetmiyoruz diye düşünsek de kalbimiz atmaya devam ediyor,böbreklerimiz çalışıyor, bütün organlarımız faaliyet halinde ve biz sandığımızdan çok daha fazla enerji harcıyoruz.

    Sabah uyandığımızda, midemiz gibi bütün enerji depolarımız da boşalmış oluyor. Durum böyle olunca süper kahraman gibi hissetmek bir yana dersleri dinlemek, dinlemenin ötesinde anlamak ve öğrenmek de çok mümkün değil.

    Kahvaltı yapan çocuklar dersleri daha kolay anlıyor ve daha iyi öğreniyor. Bu da okul başarısını tabii ki olumlu yönde etkiliyor. Yapılan araştırmalar kahvaltının:

    • Öğrenmeyi kolaylaştırmaya
    • Dikkat, verimlilik ve fiziksel dayanıklılığı arttırmaya,
    • Sağlıklı kilonun korunmasına yardımcı olduğunu gösteriyor.

    Kahvaltı eden çocukların karmaşık problemleri daha kolay çözdükleri, daha neşeli oldukları, daha seyrek hastalandıkları ve okula devam oranlarının yüksek olduğu görülüyor. Kahvaltı etmeden okula gitmek, okul başarısını da düşürüyor. Düzenli kahvaltı etmeye başlayan çocukların daha dikkatli ders dinlediği, matematikte daha yüksek notlar aldığı ve daha az psikolojik problemler ve davranış bozuklukları gösterdikleri saptanmış.  İşte bu yüzden bu depoları mutlaka her gün doldurmamız gerekiyor, üstelik güne başlar başlamaz.

    Kahvaltının sıklığı kadar, kalitesi de çok önemli. Her gün yapılan besleyici bir kahvaltı obezite riskini azaltıyor ve kronik hastalıklardan korunmaya yardımcı oluyor. Her gün kahvaltı yapmak doygunluğumuzu arttıyor, böylece gün içerisinde abur cuburlardan uzak kalmak da kolaylaşıyor.

    Peki vakit darlığında nasıl bir kahvaltı tercih edilebilir? Hemçocuklar okula giderken büyük bir telaş yaşanıyor, hem işegiderken.

    Yapılan araştırmalar kahvaltılık gevrek tüketenlerin günlük vitamin ve mineral ihtiyaçlarını daha rahat karşıladıklarını, tahıllar, meyve ve süt için belirlenen tüketim önerilerini daha rahat uyguladıklarını, günlük elzem besin öğesi ihtiyaçlarını karşılamaya daha yatkın olduklarını gösteriyor. 4 yaşından itibaren yapılmış çalışmalara göre kahvaltılık gevrek tüketen çocukların fazla kilolu olma sıklığı daha az. Aslında tüm cinsiyet ve yaş gruplarında sık sık kahvaltılık gevrek tüketenler tüm hayat boyu daha düşük obezite riski taşıyor. Belki de en önemli faydalarından biri ise; kahvaltılık gevrek tüketenler kahvaltı etmeye daha yatkın.

    Küçük süper kahramanlarımızı yetiştirirken rol model olarak bizler de çoğu zaman birer süper anneye dönüşmüyor muyuz? Sizler de kahvaltı yapmayı, çocuğunuzla sabahları aynı keyifli sofrayı paylaşmayı ihmal etmeyin.

    Unutmayın, 1 porsiyon Nesquik Kahvaltılık Gevrek, 125 ml süt ile birlikte:Demir ihtiyacının yaklaşık %26'sınıKalsiyum ihtiyacının yaklaşık%37'siniD vitamininin yaklaşık %19'unu karşılar.