• Günün altın öğünü, Kahvaltı!

    Sevgili anneler,

    Çocuklarımız, minik kuzularımız bizim en değerli varlıklarımız ve sağlıklı büyüyüp gelişmeleri çok önemli. Biz biliyoruz ki hem sağlıklı beslenmeleri hem de fiziksel olarak aktif olmaları ilerleyen yaşlarında sağlıklı olmaları ve kaliteli yaşam sürmelerinde çok etkili. Çocukluktan hatta doğumdan itibaren nasıl beslendikleri, ileriki yaşlarda kronik hastalıklara yakalanma riskini belirliyor.

    Peki biz ne kadar iyi/doğru besliyoruz onları?

    Çocuklarımızın beslenmesinde çok önemli yeri olan "altın öğün" kahvaltının öneminden bahsedeceğim bu sayıdaki yazımda.. Aynı bizim gibi çocuklar da akşam yemeğinden kahvaltıya kadar 12 saat aç kalırlar. Gece uykusundan sonra hem vücudu hem de beyni beslemek  ve düşen enerjiyi geri kazanmak için kahvaltı çok önemlidir. İyi hazırlanmış bir kahvaltıyla çocuklarımızın günlük ihtiyacı olan besin öğelerinin 1/3'ini sağlayabiliyoruz. Bu da özellikle besin öğesi yetersizliklerinin önlenmesi için çok önemli. 

    Kahvaltının çocukların sağlığındaki diğer en önemli etkisi de ağırlık kontrolü üzerine. Birçok çalışmaya göre, düzenli kahvaltı yapan çocukların obez veya aşırı şişman olma riski daha düşük. Aynı zamanda kahvaltı yapan çocukların fiziksel aktivite seviyelerinin daha iyi olduğu da gösterilmiş. Yani kahvaltı yapan çocuklar çok daha enerjik..

    Çocuklarımızın özellikle okul hayatında çok önemli olan bir konuda daha kahvaltının önemi yüksek. Kahvaltının okul başarısı ve hatırlama üzerindeki etkisi.. Bir okulda başlatılan kahvaltı programıyla; öğrencilerin, matematik ve okuma skorlarının geliştiği, derslere devamsızlığın azaldığı ve hastalanma durumlarının azaldığı saptanmış. Ayrıca, düzenli kahvaltının %20 oranında daha iyi bir akademik performansla ilişkili olduğu bulunmuş.. Yani aslında gelecekte çocuğunuzun hangi üniversitede, ne okuyacağında, hangi mesleğe sahip olacağında düzenli yapılan sağlıklı kahvaltının da etkisi olabilir. 

    Sağlık üzerinde bu kadar olumlu etkileri olan kahvaltıya ne yazık ki ülkemizde yeterince önem verilmiyor.  Sağlık Bakanlığı'nın kısa süre önce Türkiye genelinde yaptığı bir araştırmada kahvaltı alışkanlığı olmayan çocukların oranı ortalama %10,8 bulunmuş, yani ülkemizde maalesef her 10 çocuktan 1'i kahvaltı yapmıyor. Eğer sizin de çocuğunuz kahvaltıyı atlayan 9 çocuktan biriyse, hazırlayacağınız dengeli bir kahvaltıyla onun sağlığında önemli bir fark yaratabilirsiniz.

    Peki dengeli bir kahvaltı nasıl olmalıdır?

    7-10 yaşında bir çocuğun günlük enerji ihtiyacı yaklaşık 1900 kcal.dir ve bunun 500 kcal.sini kahvaltıda almasını öneririz. Kahvaltının, yeterli ve dengeli beslenmenin temelinde olan 4 besin grubunu da içermesi önemli. Bu besin grupları, süt ve ürünleri, sebze ve meyveler, tahıllar ve et, yumurta grubu. Siz de çocuğunuzun kahvaltısını hazırlarken bu gruplardan besinleri içerecek şekilde hazırlamayı ihmal etmeyin.

    Onlar bizim en değerlilerimiz. Sağlıklı yaşam konusunda davranışlarında yaratacağınız her küçük olumlu değişikliğin, onların geleceğinde  büyük farklar yaratacağını unutmayın.

    Bunları Biliyor musunuz?

    Vitamin ve minerallerle zenginleştirilmiş Nesquik Opti-Start ve Nesquik kahvaltılık gevrek çocuğunuzun kahvaltısını destekler. Sütte bulunmayan D vitamini, demir ve çinko ile zenginleştirilmiş Nesquik Opti-Start hem sütü daha da faydalı hale getirir, hem de çocuğunuza sütü sevdirir.  Nesquik kahvaltılık gevrek de, hem çocuğunuzun kahvaltısını çeşitlendirmenize hem de lif, vitamin ve mineralleri almasına yardımcı olur.