• Okulların kapanmasıyla, çocukları uzun bir yaz tatili bekliyor. Yaz aylarını şehirde geçirecek küçükler için alternatif çok. Fotoğraftan yelkene birçok seçenek sunan yaz okullarından birini seçmek çocuk işi!

    Geleceğin Yıldızları

    Geleceğin Yıldızları, 25 yıllık tecrübesiyle İstanbul, Uludağ, Alaçatı, Kuşadası ve Datça'da 22 programla 23 Haziran-22 Ağustos tarihleri arasında, Türkiye'den ve çesitli ülkelerden çocuklara, gençlere kamp seçenekleri sunuyor. Türkiye'de okul dışı eğitim ve kamp sektörünün öncüsü Gelecegin Yıldızları; TED İstanbul Koleji kampüsünde 5-12 yaşa özel düzenledigi "Summer City Camp" ile hafta içi gündüz (09:00-16:30) programları ile dostluğun yanında eğitim ve gelişimi destekliyor. Yabancı eğitmenler ile ingilizce, spor, sanat ve doğa aktivitelerinin iç içe oldugu Summer City Camp, çocukların hayallerini gerçekleştirmek üzere tasarlanan programları ile çocukları hem mutlu ediyor, hem de cesaretlendiriyor. Her ayrıntının çocukları daha çok hayal etmeye teşvik etmek için planlandığı bu kamp, kendini henüz yatılı kampa hazır hissetmeyen veya yazın bir bölümünü İstanbul'da geçirmek durumunda olan 5-12 yaş grubu çocuklar için bir yaz okulu değil; eğitim ve gelişim programlarından, eğlenceye ve kurulacak dostluklara kadar kampçılık ruhunu şehirde yaşatan gerçek bir yaz kampı. Üstelik bu kampa ailelerin kendi yaz programlarına göre 2'şer haftalık dönemler halinde kayıt yaptırabiliyor. Çocuklara iki farklı kamp seçenegi (Multi Aktivite veya English in Action) sunan Summer City Camp; her gün farklı alanlarda yeni deneyimler kazanıp, her akşam evine bambaska biri olarak dönmek isteyen çocukları bekliyor.
    0 216 345 81 00/ www.geleceginyildizlari.com

    Greenwood Camp

    Kemer Golf & Country Club'da 2000 dönümlük kampüste düzenlenen Greenwood Yaz Kampı'na 4-12 yaş arası çocuklar katılabiliyor. Katılımcı sayısı 80 ile sınırlı. Hafta içi 09.00-15.00 saatleri arasında on günlük sürelerle gerçekleştirilen program beş ayrı dönemden oluşuyor. Dönemler 23 Haziran-4 Temmuz, 7-18 Temmuz, 4-15 Ağustos, 18-29 Ağustos. Katılımcılar golf, binicilik, tenis, basketbol, yüzme, doğa sporları, kampçılık, sportif tırmanış, okçuluk, eskrim, güzel sanatlar, drama, ritim atölyesi çalışmalarıyla bir yandan kaynaşıp bir yandan da İngilizce öğreniyorlar. İngilizce programlar, Amerika ve Kanada'da yer alan uluslararası kuruluşlardan Türkiye'ye gelen ve alanında uzman olan eğitim koçları tarafından düzenleniyor. Branş programları ise sporcu geçmişi olan pedagojik formasyona sahip uzmanlar eşliğinde gerçekleştiriliyor. Birden fazla döneme katılan çocuklar özel indirimden, kardeşiyle birlikte gelenler de kardeş indiriminden faydalanabiliyor. İstanbul'un her yerinden kamp alanına servislerle ulaşım sağlanıyor.
    (0212) 239 70 10/ www.greenwoodcamp.com

    İstanbul Drama Sanat Akademisi

    Yeşilyurt'ta on yıldır yaratıcı drama ve sanatın çeşitli dallarında eğitim veren İstanbul Drama Sanat Akademisi, 23 Haziran-4 Temmuz, 7 Temmuz-18 Temmuz, 4 Ağustos-15 Ağustos, 18 Ağustos-29 Ağustos, 1 Eylül-12 Eylül tarihleri arasında, ikişer haftalık dönemlerde hazırladığı yaz okulu programıyla eğlence ve gelişimi birlikte sunuyor. 5-16 yaş arası çocuklar 'Küçük Dahiler İcatlar Atölyesi' ve 'Benim Gözümden Dünya Fotoğraf Atölyesi' ile bilimin eğlenceli dünyasında yolculuğa çıkıyor, 'Spielberg Kısa Film Atölyesi' ile senaryo yazmayı öğreniyor, kısa metraj film çekerek yedinci sanatla tanışıyorlar. Ormanda yaptıkları macera dolu yolculukta çeşitli yarışlarla hem takım olmayı ve grupla karar vermeyi öğreniyorlar, hem de çok eğleniyorlar. 'Perküsyon Atölyesi' ile enstrüman çalmaya başlıyor, 'Pandomim' ve 'Yaratıcı Drama' atölyelerinde sözlü-sözsüz iletişim kurmayı öğreniyorlar. Bu aktiviteler ile çocukların özgüvenleri, toplum önünde konuşma becerileri, estetik ve sanat hazları gelişiyor.
    (0212) 662 02 36/ www.istanbul-drama.com

    İTÜ Bilim Merkezi

    İTÜ Bilim Merkezi ev sahipliğinde "Çılgın Bilim Yaz Okulları" başlıyor. 23 Haziran 2014 tarihinden itibaren yaz tatili süresince hafta içi hergün sabah 10:00-16:00 saatleri arasında yapılacak olan program ile Eğlen Bilim olarak dört yıldan beri çocukların bulunduğu her yerde onları bilimin eğlenceli yüzüyle tanıştırmak ve buradan aldıkları keyif yardımıyla bilime daha çok ilgi duymalarını sağlamak için, birbirinden ilginç ve eğlenceli, görsel düzeyi yüksek etkinlikler tasarlıyor ve sunuyorlar. 23 Haziran 2014 tarihinden itibaren yaz tatili süresince hafta içi hergün sabah 10:00- 16:00 saatleri arasında Eğlen Bilim ekibi ile İTÜ Bilim Merkezi'nin birlikte gerçekleştireceği Çılgın Bilim Atölyesi'nde 4-6 yaş ve 7-11 yaş arası katılımcılara yönelik olarak iki ayrı kategoride düzenlenecek olan "Çılgın Bilim Atölyesi"nde katılımcılar konusunda uzman eğitmenlerle buluşuyor, eğitim sonunda sertifika alıyorlar. Bu atölyelerde hayal gücü pratik ile, eğlenmek öğrenmekle birleşiyor. Program, fizik ve kimyanın en ilginç deneylerinden, fırlayan ve patlayan roketlere, ilk robot yapımından, mutfak bilimine kadar birçok ilgi çekici konuda deneyler yapmak isteyen herkesi bekliyor.
    (0212) 251 60 13/ www.eglenbilim.com/www.bilimmerkezi.itu.edu.tr

    PhotoWorld Fotoğraf Yaz Okulu

    Kadıköy Bahariye'deki PhotoWorld Çocuklar için Fotoğraf Yaz Okulu, 7-21 Temmuz ve 4-18 Ağustos tarihleri arasında, iki haftalık dönemlerle pazartesi, çarşamba ve cuma günleri gerçekleşiyor. 7-11 yaş grubu için hazırlanan derslerde öğrenciler fotoğraf makinesini oluşturan parçalar, ışık, hareket, doğru kompozisyon üzerinde çalışıyor ve Picasa programını kullanmayı öğreniyorlar. 12-15 yaş grubu eğitiminde ise dijital fotoğrafçılık, makine ve lensler, pozlama, enstantane ve diyafram, fotoğraf çekiminde ışık, doğru kompozisyon ve çekim teknikleri konuları işleniyor. Eğitimler iki uygulama gezisiyle destekleniyor. Program sonunda öğrencilerin çalışmaları PhotoWorld Fotoğraf Merkezi'nde sergileniyor.
    (0216) 418 19 76/ www.photoworldfotografmerkezi.com

  • Doğru beslenmenin sırları nelerdir?

    Artık hepimiz formda ve fit bir vücudun ötesinde sağlıklı, enerjik, kendimizi iyi hissettiğimiz bir hayat için vücudumuza giren yiyecek ve içeceklerin ne kadar önemli olduğunun farkındayız. Doğru beslenmek sadece ideal kilomuzu korumaya yardımcı olmuyor; kalp damar hastalıkları, kanser, diyabet gibi kronik ve yaşam kalitemizi oldukça kötü etkileyen hastalıkların da ortalama %40 oranında engellenmesine yardımcı oluyor. Doğru beslenmeden kasıt ise tabii ki yeterli ve dengeli beslenme. Doğru beslenmenin sırrı; günde ihtiyaç duyduğumuz 50'den fazla besin öğesini yeterli miktarda aldığımızdan emin olmak ve bunu ihtiyacımızın üzerinde enerji yani kalori almadan belirli bir denge içerisinde başarabilmek. Bu süreç zor görünse de, yeterli ve dengeli beslenmeyi kolaylaştıran dört yapraklı bir beslenme yoncamız var. Beslenme yoncası sadece bir kılavuz değil, aslında daha iyi ve mutlu bir hayat yaratmak için kendinize vereceğiniz şansı da temsil ediyor.Dört yapraklı beslenme yoncasını kılavuz alarak hazırladığınız öğünler hem sizlerin hem de çocuklarınızın yeterli ve dengeli beslenmesini sağlamanın kolay bir yolu.

    Beslenme yoncasının yaprakları kalp sağlığının ve mutluluğun önemini gösterir, etrafındaki zeytin dalları ise zeytinyağının beslenmemizdeki önemini.

    4 yaprak, 4 temel besin grubunu temsil eder; et ve et ürünleri, süt ve süt ürünleri, sebze ve meyveler ve tahıllar. Besin gruplarına ait resimlerle hangi besinin hangi gruba ait olduğunu rahatça görebilir ve beslenmenizi buna göre düzenleyebilirsiniz. Örneğin yumurta ve kurubaklagiller et grubuna aitken, kahvaltılık gevrek ve bulgur tahıl grubuna aittir.

    Her öğünde tabağınızı 4 yapraklı yonca gibi her bir besin grubuna yer verecek şekilde hazırlamak vitamin, mineral eksiklikleri, cilt kuruluğu, halsizlik gibi sorunlar yaşamadan forma girmenize yardımcı olur. Nasıl mı? Haydi gelin beraber bir öğle yemeği hazırlayalım; Tabağınızı dörde bölerek, ilk bölüme süt grubundan yağsız 4 kaşık yoğurt, ikinci bölüme et grubundan 4 yemek kaşığı nohut, üçüncü bölüme 1 dilim tam buğday ekmeği ve kalan dördüncü kısma salatanızı koyabilirsiniz. İşte bu kadar basit! Bu güzel tabakla rengarenk bir görüntü yaratacak, yemeğin suyunu koymak istemeyeceğiniz için suya geçen büyük miktarda ekstra yağdan kurtulacak, porsiyon kontrolü sağlamış olacak ve ihtiyacınız olan besin öğelerini almış olacaksınız. Çocuklarınıza da 4 temel besin grubunun yer aldığı öğünler sunarak günlük besin öğesi ihtiyaçlarını rahatlıkla karşılamalarını sağlayacaksınız. Üstelik dört yapraklı yonca sistemi besin gruplarına dayalı bir sistem olduğu için eğer çocuğunuz bir besini yemekte zorlanıyor hatta o besini şiddetle reddediyor olsa bile aynı besin grubuna ait sevdiği başka bir besini tabağına ekleyerek yemek savaşları yaşamaktan da kurtulmanız mümkün. Tüm aileniz için yeterli ve dengeli beslenmeyi sağlamak için işte size uygulaması kolay ipuçları;

    -Kullandığınız yağ miktarının farkına varın! Her öğünde beslenme yoncasını gözünüzün önüne getirerek dengeli tabaklar yaratırken, tabii ki hazırladığınız yemeklerin içerisindeki yağ miktarını da gözden geçirmelisiniz. Unutmayın hangi tip yağ kullanırsanız kullanın, 1 yemek kaşığı yağ 135kcal enerji verir. Salatalarınıza doğrudan yağ eklemek yerine, ayrı bir kapta yağı ölçerek koyduğunuz baharatlar, limon ya da sirke ile leziz bir sos hazırlarsanız, damak tadınızdan ödün vermeden fazla yağ alımınızı azaltabilirsiniz.

    -Kahvaltı ederek zayıflayın! Kahvaltı sadece güne iyi ve enerjik bir başlangıç için değil, zayıflamaya çalışırken de bizim için en önemli öğün. Uyandığınızda vücudunuza güne başlaması için gerekli enerjiyi vermek, 6-8 saat süren uyku hali sonrası aç kalan vücudu canlandırmak için kahvaltıyı atlamayın. Çocuklarınız için en etkili rol model sizsiniz, bu yüzden kahvaltı sofralarında biraraya gelmeniz çok önemli. Eğer uzun bir kahvaltı için hafta arası vaktiniz yoksa süt ile hazırlanmış 1 kase tam tahıllı gevrek, ihtiyacınız olan vitamin, mineral ve lif için harika bir kaynaktır, üstelik kahvaltıda fazla şeker, yağ, tuz ve kalori almanıza engel olur. Unutmayın, besleyici bir kahvaltı edenler, gün içerisinde daha az abur cubur tüketme ihtiyacı hisseder ve beslenme kaliteleri yükselir.

    -Tahıllarınızı zenginleştirin. Tam tahıllı seçenekler, rafine tahıllara göre vitamin ve minerallerden daha zengindir. Dahası lif içerikleri ile hem genel sağlığın korunmasına hem de sindirim sisteminizin düzenlenmesine yardım eder. Peki tam tahıllı besinleri nasıl seçeceğinizi biliyor musuz? Her koyu renkli ekmek tam tahıllı değildir. Etiketlerini okuyarak tam tahıllı mı yoksa sadece kepek mi eklenmiş, çok tahıllı mı görebilirsiniz. Tam tahıllı unlarla siz de kendi tariflerinizi oluşturabilir, tam tahıllı işareti bulunan kahvaltılık gevrekler ya da bulguru tercih edebilirsiniz. Sağlıklı bir hayat için günde en az 3 porsiyon tam tahıl tükettiğinizden emin olun. Çocuklarınıza da bu alışkanlığı mümkün olduğunca erken yaşlarda kazandırın. -Yeteri kadar su içiyor musunuz? Susamayı beklemeden su içmeye özen gösterin. Susadığımızda %1 oranında suyu zaten kaybetmişsiniz demektir. Kendinize bir plan oluşturun ve günde 8 bardak su içtiğinizden emin olun. Eğer su içmekte zorlanıyorsanız günlük içeceğiniz miktarı bir matara/şişede yanınızda taşıyabilir; içine nane, çilek ya da elma, limon ekleyerek tatlandırabilirsiniz. Bir müddet sonra günde 8 bardak su içmeyi alışkanlık olarak devam ettirebildiğinizi göreceksiniz. Çocuklarınızın beslenme çantasına her gün su koyun ki, susadıklarında başka içecek alternatifleri yerine suyu tercih edebilsinler.

    -Sütünüzü içtiniz mi? Süt, hem kemik sağlığı için hem de 80'den fazla besin öğesini 1 bardakta buluşturduğu için son derece faydalı. Eğer süt içtiğinizde rahatsızlık hissediyorsanız bir kase yoğurt tercih edip, daha az miktar süt içebilirsiniz . Her gün azar azar süt miktarını arttırırsanız şikayetlerinizde yavaş yavaş azalabilir. Çocuklarınızın da bu sıkıntıyı yaşamaması için ara vermeden süt içmeleri çok önemli çünkü süt içmeye ara verildiğinde vücudumuzda süt şekeri olan laktozu sindiren enzim aktivitesini yitiriyor. Günde 2 bardak sütü beraber içmeye ve kemiklerinizi güçlendirmeye ne dersiniz?

    -Hareket, hareket, hareket... Gün içerisinde çok hareketliyiz, çok da yoruluyoruz ancak sandığımız kadar aktif olamıyoruz. Dünya Sağlık Örgütü sağlıklı ve aktif bir yaşam için günde 10.000 adım öneriyor ve haftada 3 kere yürüyüş gibi bir kardiyo egzersiz yapılmasının önemini vurguluyor. Peki Türkiye'de bu aktif yaşam tarzının sadece %3'ümüz tarafından uygulandığını biliyor muydunuz? Açık havada yürüyüş yapmayı tercih ederseniz D vitamini ihtiyacınızın da bir kısmını almış olursunuz. Havalar ısınır ısınmaz çocuklarınızla parka gidin, açık havada yürüyüşler yapın ve kırlara çıkarak oyun oynayın. Haydi hemen bu sağlıklı hayat tarzına tüm ailenizle bir geçiş yapın ki uzun yıllar sağlıkla, yüksek bir yaşam kalitesiyle, sevdiklerinizle mutlu bir hayat yaşayın.