• Haydi Anneler, Çocuklarınızla Birlikte Mutfağa...

    Hayatımızın en önemli çağı olan çocukluk, aynı zamanda beslenme alışkanlıklarımızın da şekillendiği bir dönemdir. Bu dönemde kazanılan doğru beslenme alışkanlıkları çocuklarımızın hem bu dönemdeki büyüme ve gelişimlerini hem de ileriki dönemleri daha sağlıklı geçirmelerini sağlar. 

    Fakat, özellikle okul öncesi ve okul dönemindeki çocuklarımızda sıklıkla karşılaştığımız yeme miktarında azalma, iştahsızlık, yemek seçme gibi durumlar bir çok annenin kabusudur. 

    Çocuklarda iştahsızlık; diş çıkarma, kansızlık, ateşli hastalıklar gibi durumlara bağlı olabilse de çoğunlukla anne ve babanın beslenme konusunda yaptığı hatalara bağlı gelişiyor. Çocuklara yemek yeme konusunda baskı yapmak, yediği taktirde ödüllendirmek veya aksine yemediğinde cezalandırmak bir çözüm olmadığı gibi çocuğun yemekten daha da uzaklaşmasına ve sorunun büyümesine neden olabiliyor. Özellikle sebze yemekleri üzerine yaşanan bu sorun çocukların yetersiz sebze tüketimine neden olarak dengesiz beslenmeleriyle sonuçlanıyor.

    Peki, çocuklarımızın yemek seçmesini engellemek ve seçtiği besinleri yemeleri için biz anneler olarak neler yapabiliriz?

    Bebekliğinden itibaren çocuğunuzun beslenmesinde çeşitlilik sağlayın. Yemekte, çocuğunuzun da sevdiği bir seçenek de olmak üzere masanızda çeşitli besinler bulundurun. 

    Çocuğunuzu hiç bir besini yemesi için zorlamayın, ısrarcı olmayın. Besinleri, onun seveceği, keyifle tüketeceği şekillerde hazırlamayı ve ilgisini çekecek çeşitli hikayeler anlatmayı deneyin.

    Çocuklarınızın tüketebileceği miktarların biz yetişkinlerden daha küçük olduğunu unutmayın ve porsiyonların küçük olmasına özen gösterin.. İlkokul dönemindeki çocuklara uygun porsiyon miktarı, yetişkin porsiyonunun yaklaşık yarısı kadardır. Büyük porsiyonlar çocuğu sıkabilir ve daha az yemesine neden olabilir. En iyisi yemekleri küçük miktarlarda sunmak ve bitirdiğinde, daha fazla isteyip istemediğini sormaktır.

    Çocuğunuzun yemeği çabuk bitirmesi için acele ettirmeyin ya da oyalanmasına izin vermeyin.

    Ve en önemlisi de;  unutmayın, anne ve babaların davranışı çocuklar için örnektir ve çocuklar anne-babalarını taklit ederler. Yemek konusunda da çocuğumuzun yemek yemesini istiyorsak diğer konularda olduğu gibi ona model olmalıyız ve birlikte yemek yemeliyiz. Hatta mutfağa çocuğunuzla birlikte girip yemek hazırlanırken onun size yardımcı olmasına izin vermek çocuğunuzun yeni ve farklı bir yemeğe ilgi duymasını sağlayabilir. Bu konuda yapılan çalışmalar, aileleriyle birlikte yemek hazırlayan çocukların sebze tüketimlerinin daha fazla olduğunu ve yeterli ve dengeli beslenme alışkanlıklarının geliştiğini gösteriyor. Çocuklarla birlikte yemek hazırlamak sadece onlara sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazandırmakla kalmıyor, aynı zamanda onlarla kaliteli zaman geçirmenizi de sağlıyor.

    Haydi, siz de çocuklarınızla mutfağa girip birlikte yemek hazırlayarak hem onlarla iyi vakit geçirin hem de çocuklarınıza sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazandırın.

    Bilmenizde fayda var: Çocuklarınızın büyük bir keyifle tükettiği Nesquik'lerini kendilerinin hazırlamalarına izin vererek onlara sütü daha çok sevdirebilirsiniz.